Esküvői vendéglista összeállítása Mészáros Eszter

Esküvői vendéglista

HOGYAN ÁLLÍTSD ÖSSZE A VENDÉGLISTÁT?

Ha túl vagytok az esküvőszervezés kezdeti lépésein, a költségvetés összeállításán, lassan aktuális lesz a vendéglista összeírása is. Ebben szeretnék segíteni nektek ezzel a cikkel.

Az gondolom, hogy a vendéglista összeállítása talán az egyik legérzékenyebb pontja az esküvőszervezésnek. Számtalanszor fordultok hozzám azzal a kérdéssel, hogy nem tudjátok, hogy kiket kellene vagy illene meghívni életetek egyik legszebb napjára.

Ha röviden szeretnék válaszolni, akkor azt mondanám, hogy azokat, akiket szerettek és akik közel állnak hozzátok! Persze itt azért ennél többről van szó, ezért egy kicsit mélyebben körüljárom témát és igyekszem eloszlatni néhány sztereotípiát.

KEZDETI LÉPÉSEK:

Biztosan eljátszottatok már a gondolattal, hogy kiket is látnátok szívesen az esküvőtökön, kit kérnétek fel tanúnak és kit koszorúslánynak. A jó hírem az, hogy érdemes pontosan ezzel kezdeni a listát. Tehát először írjátok fel azokat a vendégeket, akiknek mindenképp ott kell lenniük az esküvőtökön. Szülők, nagyszülők, testvérek, tanúk és koszorúslányok.

Állítsatok össze egy hozzávetőleges vendéglistát azokról a közeli hozzátartozókról, családról, barátokról, akiket mindenképp tervezetek meghívni. Persze nem kell mindent rögtön kőbe vésni, csak hogy kapjatok egy kezdeti képet. Ennek segítségével könnyebb lesz megtalálni az ideális helyszínt, akár szállással, hiszen nagy létszám esetén az is fontos, hogy elférjetek. Ha szeretnétek szállást is biztosítani a vendégeknek, akkor pedig nem árt, ha rendelkezésre áll a helyszínen vagy a közelében elegendő mennyiségű szálláslehetőség.

Ezek után pedig fejtörést okozhat, hogy kiket hívjatok meg a családon kívül

Nos igen, ez lesz a nehezebb feladat.

Sok száz emberrel találkoztatok, kerültetek hosszabb-rövidebb időre kapcsolatba eddigi életetek során. Távolabbi rokonok, gimis-, egyetemi- és cserediák társak, kollégák, főnökök, beosztottak, szomszédok, régi barátok, új barátok stb. Na és persze mindannyiuk családja és esetleg az ő ismerőseik, barátaik. Nem könnyű meghozni a döntést, hogy kik kerüljenek fel a tágabb vendéglistára.

Egy dologra mindenképpen meg szeretnélek kérni benneteket: ne hagyjátok magatokat befolyásolni!

Nem győzöm eleget hangsúlyozni a párjaimnak, hogy ez az ő nagy napjuk, nem az örömszülőké, nem a barátoké vagy a testvéreké, és csak azért ne hívjanak meg valakit, mert egyszer már találkoztak vele és ő is rokon… És vannak azok a plusz listák, amiket nem ti írtok, hanem esetleg a szüleitek vagy a nagyszüleitek, felsorolva azokat akiknek SZERINTÜK ott a helyük az esküvőtökön. Attól függetlenül, hogy adott esetben besegítenek az esküvőtök költségeibe, nyugodtan merjetek határozottak lenni abban, hogy TI kiket szeretnének meghívni és kiket nem. Ezt jobb az elején letisztázni, hogy elkerüljétek a kellemetlenségeket. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem tehettek kivételeket, hiszen az is érthető, hogy szeretnétek mások kedvébe járni, de minden esetben közösen hozzátok meg a döntést a párotokkal.

AZTÁN JÖN A KÉRDÉS…

Mi legyen a gyerekekkel? Egy esküvő egy egész napos esemény, ami jó esetben az éjszakába nyúlik. Jellemző, hogy a gyerekek elfáradnak, és nagy valószínűséggel az éjféli menü előtt kidőlnek. Ilyenkor a szülők általában hazamennek, még akkor is ha még szívük szerint maradnának. Amennyiben sok gyerek vesz részt egy esküvőn, mindig javasoljuk, hogy legyen egy nyugis szoba, ahol egy babysitter le tudja fektetni a kicsiket, és felügyelheti őket egész este. Ilyenkor a szülők is felszabadultabbak és a pár is boldog, hogy nem lépnek le az esküvőjükről korán a vendégek. Viszont azzal is számolni kell, hogy a nagyon pici babák bármikor felsírhatnak, ami kicsit ciki, ha pont az “igenek” elhangzása közben történik. Ekkor is bevethető egy szakképzett bébicsősz, aki résen van és odébb tud sétálni a nyűgös babával. Viszont manapság az is teljesen elfogadott, ha megkéritek a vendégeket, hogy a gyerekeket hagyják inkább aznap otthon. Biztosak vagyunk benne, hogy akik szeretnek Titeket megértik és talán ők is örülnek, hogy kapnak egy “kimenőt”.

Célszerű ezt a meghívó átadásakor tisztázni.

Kollégák:

Ha jó kapcsolatban vagy a kollégáiddal, esetleg munkán kívül is találkoztok, csináltok közös programot, akkor persze meghívhatod őket, de ha valakit csak azért hívnál meg, mert azt gondolod, hogy megsértődne, arra is van megoldás…ha csak a szertartásra invitálod.

És ha már felkerült a téma, most beszéljünk kicsit arról, hogy kiket, hova hívjunk meg?

Egy esküvőnek megvan a kerete – abba most ne menjünk bele, hogy ettől mennyire lehet vagy szeretnétek eltérni -, vegyük ezt a kis vonalvezetőt alapul, miszerint

  • lesz vendégvárás
  • egyházi házasságkötés templomban és / vagy polgári szertartás a helyszínen
  • lesz vacsora
  • majd ezt követően tánc és buli hajnalig
  • Itt jön a jogos kérdés: megtehetjük-e azt, hogy valakit csak az egyik valakit csak a másik eseményre hívunk meg?

Vegyünk 3 esetet, ezek a leggyakoribbak, de ha Nektek teljesen más terveitek vannak és tanácstalanok vagytok, nyugodtan keressetek fel, mert biztosan lesz ötletem vagy tapasztalatom, amivel tudok segíteni. Tehát:

  • Minden meghívott rész vesz a teljes esküvőn (vendégvárás, szertartások,vacsi, buli)
  • A távolabbi rokonok, ismerősök kollégák csak a szertartásra kapnak meghívást, majd a CM elköszön tőlük
  • A szűk családdal ünneplitek az esküvőt és egy másik napon tartotok egy szuper bulit a barátokkal, ismerősökkel.

ÖSSZEGEZZÜNK PÁR ÍRATLAN SZABÁLYT:

  • ha nem beszéltél vele 2 éve, nem kell meghívnod
  • gyerekek jöjjenek vagy sem, ezt a meghívó átadásakor beszéljétek meg
  • kollégák, ha munkahelyen kívül is találkoztok, csináltok külön programot, ha nem olyan szoros, de félsz, hogy megsértődik, hívd meg csak a szertartásra, CM elmondja
  • akiknek ti is voltatok az esküvőjükön – ha szűk a lista nem feltétlenül kell meghívnotok,

KIK AZOK, AKIKNEK NEM IGAZÁN VAN KERESNIVALÓJUK A TI NAGY NAPOTOKON? ÍME A FEKETELISTA:

  • Olyan személyt, aki nem is ismeri a párodat, és soha nem is volt kíváncsi arra, hogy kivel is vagy együtt.
  • Az ismerőst, akiről úgyis tudod, hogy mindenáron túlöltözne téged és el akarná happolni a “show-t”.
  • A főnököd és azokat a kollégáid, akikkel hiába töltöd a legtöbb idődet, a Glamour napokon kívül érdekfeszítő témákról nem beszéltek.
  • Azt a régi barátot, akivel már évekkel ezelőtt eltávolodtatok egymástól. Valószínűleg megvolt az oka.
  • Azt a rokont, akiről nem is tudod milyen ágon kapcsolódtok össze.
  • A részeges barátot, aki leginkább az ingyen pia miatt örül az esküvődnek.
  • Az exedet, akivel jóban maradtatok szakítás után. Ez nem az angol arisztokrácia, biztos nem esne jól a párodnak.

 

Ha úgy érzed segítségre lenne szükséged az esküvőszervezés kapcsán, akár egy tanácsadás vagy egy workshop keretein belül, kérj időpontot és találkozzunk személyesen!

Ha tudod, hogy mindenképp szeretnél esküvőszervezővel dolgozni, viszont még nem találtad meg a hozzád passzoló szolgáltatót, keress bátran, beszélgessünk!

Leave a Comment